Bugun...

reklam

reklam

TRT’de CHP’ye yer yok!.
Tarih: 11-10-2017 12:10:00 + -


CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu tarafından başlatılan ve 25 gün süren Adalet Yürüyüşü hakkında FOX TV 228, Kanal D 178, Star TV 85, SHOW TV 31 haber yaparak 52 haber yapan devlet televizyonu TRT’yi dörde katladı!

TRT’de CHP’ye yer yok!.

 

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu tarafından başlatılan ve 25 gün süren Adalet Yürüyüşü hakkında FOX TV 228, Kanal D 178, Star TV 85, SHOW TV 31 haber yaparak 52 haber yapan devlet televizyonu TRT’yi dörde katladı.

 

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) İzmir Milletvekili Atila Sertel, Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın yanıtlaması istemiyle TRT’nin Adalet Yürüyüşü ve Adalet Mitingi’ne ne kadar süre ayırdığına ilişkin soru önergesi verdi.

 

CHP’li Atila Sertel’in yazılı soru önergesine yanıt veren Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, “Söz konusu yürüyüşün Ankara Güvenpark’ta başladığı günden itibaren İstanbul Maltepe’de düzenlenen mitinge kadar kurum kanallarında (TRT Haber, TRT World, TRT Kurdi, TRT El Arabia) 52 adet haber yapılmış olup canlı yayın ve bağlantılarla ekrana getirilmiştir” dedi.

14 kanalı bulunan TRT, 25 gün süren Adalet Yürüyüşü’ne yalnızca 4 kanalında 52 haberle yer verirken aynı süre zarfında FOX TV 228, Kanal D 178, Star TV 85 ve SHOW TV ise 31 haberle yer verdi. Bekir Bozdağ tarafından açıklanan haber sayısıyla TRT’nin CHP’ye ayırdığı haberlerin devede kulak misali kaldığı ortaya konuldu.

 

ADALETSİZ TRT

 

Özel kanalların Adalet Yürüyüşü’ne ayırdığı sürelerle 14 televizyon kanalı bulunan TRT’nin bu büyük yürüyüşe ayırdığı sürenin karşılaştırıldığında TRT’nin adaletsizliğinin bir kez daha ortaya çıktığını söyleyen CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel, şu bilgileri verdi:

 “Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın açıkladığı haber sayıları diğer özel kanallarla karşılaştırılınca halktan kesilen paralarla ayakta duran TRT’nin yanlı ve taraflı bir yayın politikası içinde olduğunu tekrar görmüş olduk. Genel Başkanımız tarafından 15 Haziran’da başlatılan Adalet Yürüyüşü tüm dünya medyasının büyük ilgisini çekti. Ancak yukarıdan gelen talimat doğrultusunda devlet televizyonu olan TRT’nin ilgisini çekemedi ne yazıkki. TRT’nin 52 haberinden yarısından çoğunda ‘Sözde Adalet Yürüyüşü’ denilerek Adalet Yürüyüşü’nü küçümseyici ve aleyhte haberler yapıldı. O süreçte de bir açıklama yaparak ‘Adaletsiz TRT’ demiştim. Verilen sayı belli başlı özel kanalların yayın adetleriyle karşılaştırılınca TRT’nin partimize yaklaşımı ve sahibinin sesi olduğu bir kez daha ortaya çıkmıştır.”

 

ÖZEL KANALLAR TRT’Yİ KATLADI

 

“Başbakan ve Cumhurbaşkanı’nın attığı her adımı canlı yayınla veren TRT yönetimi, Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu’nun 2 milyona yakın kişiye hitap ettiği Adalet Mitingi’ne yer dahi vermemiştir” diyen Atila Sertel, TRT için sadece iktidar yanlılarından kesinti yapılması önerisini yineledi.

TRT’den gelen cevap doğrultusunda özel kanalların Adalet Yürüyüşü’ne ne kadar zaman ayırdığına ilişkin araştırma yaptığını ifade eden CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel, “14 televizyon kanalı bulunan TRT, TRT Haber, TRT World, TRT Kurdi, TRT El Arabia kanallarında Adalet Yürüyüşü’ne ve genel başkanımıza 52 kez yer vermiştir. 52 programın süresi dahi belli değildir. Yani 30 saniyelik yayın da sayılmıştır 2 dakikalık yayın da katılmıştır bu hesaba. O süreç zarfında Adalet Yürüyüşü’ne Fox TV 228 haberle 9 saat 53 dakika 22 saniye, Kanal D 178 haberle 5 saat 55 dakika 48 saniye, Star TV 85 haberle 3 saat 18 dakika 14 saniye ve Show TV 31 haberle 1 saat 5 dakika 18 saniye yer ayırmıştır. 14 kanallı TRT’nin kimlerin talimatı doğrultusunda kimlerin haberini yaptığını anlatmak için başka söze gerek yok. TRT yönetimi alsın bu rakamları kıyaslasın ve ‘devlet televizyonu yayıncılığı, tarafsız yayıncılık böyle olur’ desin” diye konuştu.

 

 




Kaynak: Damar

Bu haber 79 defa okunmuştur.

Etiketler :
reklam

YORUMLAR



Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER ÜLKE HABERLERİ